Burmistrz Miasta i Gminy Busko-Zdrój - Waldemar Sikora oraz Skarbnik Miasta i Gminy Busko-Zdrój - Artur Tokarz podpisali z Wojewodą Świętokrzyskim - Zbigniewem Koniuszem umowę na realizację Programu Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej finansowanego ze środków Funduszu Solidarnościowego.
Program ma na celu zapewnienie dostępności do usług asystencji osobistej, tj. w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym osób niepełnosprawnych.
Program skierowany jest do:
- dzieci do 16. roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby
w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji, oraz - osób niepełnosprawnych posiadających orzeczenie o niepełnosprawności:
- o stopniu znacznym albo
- o stopniu umiarkowanym albo
- traktowane na równi z orzeczeniami wymienionymi w lit.a i b, zgodnie z art.5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych.
Nadrzędnym celem usług asystencji osobistej będzie dążenie do poprawy funkcjonowania osoby niepełnosprawnej w jej środowisku.
Usługi asystencji osobistej mogą w szczególności polegać na pomocy asystenta w:
- wykonywaniu czynności dnia codziennego dla uczestnika Programu
- wyjściu, powrocie lub dojazdach z uczestnikiem Programu w wybrane przez uczestnika miejsca;
- załatwieniu spraw urzędowych
- korzystaniu z dóbr kultury: np. kino
- zaprowadzeniu dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności do placówki oświatowej lub przyprowadzeniu z niej. Usługa asystencji osobistej na terenie szkoły może być świadczona wyłącznie w przypadku, gdy szkoła nie zapewni tej usługi.
Szczegółowych informacji na temat Programu można uzyskać w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Busku-Zdroju ul. Kościuszki 2a w godz. od 7:00 do 15:00 lub pod nr tel. 41370-51-13.