Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
ul. Kościuszki 2a, 28-100 Busko-Zdrój
Biuro Obsługi Interesanta: +48 41 370 51 33
Sekretariat: +48 41 370 51 00, +48 41 378 44 42
e-mail: sekretariat@mgops.busko.pl
INFORMACJA
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Busku-Zdroju informuje, iż w dniu 30.09.2021 r. o godz.16:30 w Wiejskim Domu Kultury w Szańcu odbędzie się spotkanie informacyjne w ramach Programu „Czyste Powietrze”.
Program realizowany przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przy udziale Wojewódzkich Funduszy Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Celem programu jest poprawa efektywności energetycznej, zmniejszenie/uniknięcie emisji zanieczyszczeń powietrza pochodzących z jednorodzinnych budynków mieszkalnych, należących do osób fizycznych.
Punkt konsultacyjno-informacyjny:
Miejsko –Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Busku –Zdroju
ul. Kościuszki 2a
28-100 Busko-Zdrój
Godziny otwarcia punktu:
8:00–10:30 w poniedziałki i wtorki
12:00–14:30 w środę i czwartki
tel.413705139, 413705133
Informacja dla mieszkańców [ odp ]
Instrukcja składania wniosku krok po kroku - aplikowanie o dofinansowanie w ramach programu Czyste Powietrze [ pdf ]
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Busku-Zdroju informuje, iż w dniu 9.08.2021r. (poniedziałek) oraz 10.08.2021 r.(wtorek) nie odbędą się konsultacje w ramach Programu Czyste Powietrze.
Jednocześnie informujemy, iż jednorazowo w dniu 13.08.2021 r. ( piątek ) w/w konsultacje odbędą się w godzinach od 7:00 do 12:00.
Nadmienić należy, iż w kolejnych tygodniach powyższe konsultacje pozostają bez zmian tj.
- poniedziałek w godz. od 8:00 do 10:30
- wtorek w godz. od 8:00 do 10:30
- środa w godz. od 12:00 do 14:30
- czwartek w godz. od 12:00 do 14:30
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przypomina o zbliżającej się corocznej przerwie w wydawaniu przez gminy zaświadczeń o dochodach dla osób fizycznych, które to osoby lub członkowie ich gospodarstwa domowego uzyskują dochody z gospodarstwa rolnego. Zaświadczenie o dochodach jest obowiązkowym załącznikiem do wniosku o podwyższony poziom dofinansowania w ramach programu „Czyste Powietrze”. Wydawanie dokumentu w tym przypadku będzie wstrzymane od
1 sierpnia do dnia publikacji przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego obwieszczenia o podatku rolnym.
Wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu na potrzeby wydania zaświadczenia o dochodach o którym mowa w art. 411 ust. 10g ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2020 r. poz. 1219, z późn. zm.), w celu złożenia go z wnioskiem o podwyższony poziom dofinansowania z programu „Czyste Powietrze”, ustalana jest na podstawie dochodów osiągniętych przez członków gospodarstwa domowego wnioskodawcy, w:
przedostatnim roku kalendarzowym poprzedzającym rok, w którym złożono żądanie wydania zaświadczenia – w przypadku żądania złożonego w okresie od dnia 1 stycznia do dnia 31 lipca danego roku;
ostatnim roku kalendarzowym poprzedzającym rok, w którym złożono żądanie wydania zaświadczenia – w przypadku żądania złożonego w okresie od dnia 1 sierpnia do dnia 31 grudnia danego roku.
Dla potrzeb wydania zaświadczenia o dochodach dla osób fizycznych, do ustalania wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu, z gospodarstwa rolnego przyjmuje się, że z 1 ha przeliczeniowego uzyskuje się dochód miesięczny w wysokości 1/12 dochodu ogłoszonego corocznie w drodze obwieszczenia przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego na podstawie art. 18 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (Dz. U. z 2019 r. poz. 1256 i 1309), które publikowane jest nie później niż do dnia 23 września każdego roku.
W związku z powyższym, każdego roku, w okresie od 1 sierpnia do dnia publikacji obwieszczenia Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego tj. nie później niż do 23 września, gmina nie będzie miała możliwości ustalenia wysokości dochodu z gospodarstwa rolnego i nie będzie mogła wydać zaświadczenia o dochodach osobie fizycznej, jeżeli członek jej gospodarstwa domowego uzyskuje dochody z gospodarstwa rolnego.
Komunikat NFOŚiGW dla gmin w sprawie corocznej przerwy w wydawaniu zaświadczenia o dochodach dla osób fizycznych [ pdf ]
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach informuje, że od dnia 06.07.2021 r. rozpoczęty został nabór ciągły wniosków o dofinansowanie w formie dotacji na częściową spłatę kapitału kredytu bankowego.
Dotacją na częściową spłatę kapitału kredytu bankowego objęte będą przedsięwzięcia polegające na wymianie nieefektywnych źródeł ciepła na paliwo stałe i poprawie efektywności energetycznej w budynkach mieszkalnych z wyodrębnioną księgą wieczystą.
Wnioski o dofinansowanie w formie dotacji na częściową spłatę kapitału bankowego, w ramach Programu będzie można złożyć wyłącznie w bankach, które przystąpiły do jego wdrażania.
Lista banków udzielających kredytu objętego dofinansowaniem w ramach Programu opublikowana jest na stronie internetowej: https://czystepowietrze.gov.pl/
Aktualnie pierwszymi bankami, które rozpoczynają akcję kredytową są: Alior Bank oraz Bank Ochrony Środowiska.
Więcej informacji o programie, w tym osobach uprawnionych do składnia wniosków, rodzajach przedsięwzięć i poziomach dofinansowania, a także kryteriach wyboru przedsięwzięć i warunkach dofinansowania, można znaleźć w Portalu Beneficjenta: https://portalbeneficjenta.wfos.com.pl/ (zakładka wymagana dokumentacja – ścieżka bankowa) oraz na stronie https://czystepowietrze.gov.pl/