Sekcja Świadczeń Dobry Start mieści się w budynku MGOPS
w Busku -Zdroju ul.Kościuszki 2a pok. nr 4
tel. 41 370 51 39
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Busku-Zdroju informuje, iż od roku szkolnego 2021/2022 świadczenie (tzw. 300+) w ramach programu Dobry Start będzie przyznawał i wypłacał Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Od 1 lipca do 30 listopada wnioski będzie można składać do ZUS tylko drogą elektroniczną - z portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, za pośrednictwem portalu Emp@tia lub przez serwisy bankowości elektronicznej banków, które udostępnią taką możliwość.
Świadczenie dobry start przysługuje raz w roku na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20 roku życia. Na dziecko niepełnosprawne, uczące się w szkole, świadczenie przysługuje do ukończenia przez nie 24 roku życia.
Świadczenie dobry start nie przysługuje na dzieci uczęszczające do przedszkola oraz dzieci realizujące roczne przygotowanie przedszkolne w tzw. zerówce w przedszkolu lub szkole. Program Dobry Start nie obejmuje również studentów.
Dokumenty i dane niezbędne do założenia profilu na PUE ZUS i złożenia wniosku 300+
- Dane dziecka – PESEL, data urodzenia, nazwisko, imię, zeskanowane orzeczenie o niepełnosprawności – jeżeli takie orzeczenie posiada, nazwę i adres szkoły do której uczęszcza dziecko
- Dane rodzica/opiekuna - PESEL, data urodzenia, dowód osobisty, nazwisko, imię, adres zamieszkania
- Aktywny adres mailowy i hasło do skrzynki mailowej
- Nr rachunku bankowego – świadczenie wypłacane jest tylko na rachunek w banku
Dodatkowo, jeżeli Ciebie taka sytuacja dotyczy są wymagane:
- Zeskanowany akt urodzenia dziecka – jeżeli dziecko nie posiada nadanego numeru PESEL
- Zeskanowany dokument potwierdzający legalność pobytu w Polsce – dot. cudzoziemców
- Zeskanowane orzeczenie sądu potwierdzające opiekę naprzemienną – jeżeli rodzice sprawują opiekę naprzemiennie
Wniosek można złożyć tylko w formie elektronicznej.
Szczegóły na stronie www.zus.pl (Świadczenie z programu Dobry Start)